15 Ocak 2019 Salı

Murakami Bahanesi Olsun: Dünyaya bakarken çerçeve değiştirdim

"Tam olarak Japon edebiyat geleneklerine sıkıştırılamasa da yüzde yüz Japon yazar Haruki Murakami’nin her yeni romanı yaklaştığında içimdeki Japonya merakı nüksediyor. Kesinlikle Murakami’den çok önceye, sanırım çocukluğumun çizgi filmlerine, bilgisayar oyunlarına, elektronik cihazlarına ve sinema yönetmenlerine uzanan bir merak bu."
Uzun zaman Sabitfikir dergisinde Dünyadan köşesinde dünya edebiyatı üzerine kendimce yazdıktan sonra, geçtiğimiz güz yaşanan birtakım değişiklikler neticesinde aynı yazıları Diken internet sitesinde yapmaya başladım. Olumlu ya da olumsuz katkısı olan insanlara, gelişmelere, tesadüflere teşekkür ederim. Bir nevi hayatın bizim rızamızı almadan bizi bir yerlere sürüklemesinden hepimiz mustaribiz zaten. Böyle ansızın gerçekleşen bir değişiklik neticesinde, bugüne kadar başkaları için yazdığım yazıların kendi blogumda olmaması pek de iyi değilmiş, anladım. Bu nedenle peyderpey yayımlanan yazıları burada arşivlemeye başlıyorum. Ekim 2018'de gözler önüne serilen Japon edebiyatıyla ilgili yazım Ali Volkan Erdemir'le sosyal medya üzerinden de olsa tanışmama ve yeni bir mecrada eski bir gözde konumla yer bulmama vesile olduğu için önemsediğim bir yazı oldu. Bu konuda eski değinilerimi ve daha da önemlisi kurduğum hayaller gerçekleşirse yeni ahkamlarımı zaman içinde paylaşacağımı umuyorum.

Hiç yorum yok: