14 Ocak 2019 Pazartesi

AltZine'nin Kış 2018 sayısında Suç Karalamaları

"Kentin bazı yerlerindeki suçların fazlalığı nedeniyle yüreğimde bir ağırlık hissetmeden o yerlere gidemediğimi söylemeliyim. İnsan yürekteki ağırlıkla kolay kolay başa çıkamıyor."
İnternetin en eski dergilerinden altZine'de Kış 2018 sayısında Suç Karalamaları adlı denemem yer aldı. 1998'de yayına başlamıştı altZine. Hayalet Gemi tayfasının bir projesiydi. Yekta Kopan ilk editörüydü. Henüz cep telefonlarından ya da tabletlerden okunmuyordu metinler, bilgisayarlarımız vasıtasıyla okuyorduk. Bilgisayar olarak da çok az kişide taşınabilir bilgisayar vardı, benim kasalı bir bilgisayarım vardı o dönemde. Daha saygındı galiba sabit bir bilgisayarın önüne geçmek. Şimdi yatağıma uzanmış kucağımdaki hafif bir cihazda bu yazıyı yazıyorum mesela. Ürkek çabalarla Yekta Kopan'la iletişim kurmuştum o dönemde ve sağolsun benim de bazı yazılarımı yayınlamıştı milenyumun başlarında. O dönemin altZine'sinin metinleri şimdi internet üzerinden ulaşılabilir halde değil galiba. 


2015'te yepyeni bir anlayışla, yepyeni bir kadro ele aldı altZine'yi. Aralarında arkadaşlarımın, tanıdıklarımın da olduğu yayın kurulunda şimdi Su Başbuğu, Özge Calafato, Tuğba Çelik, Hande Ortaç, Engin Türkgeldi, Mevsim Yenice yer alıyor. Üç ayda bir tematik e-dergi halinde bir format seçtiler, her sayının editörü başka oluyor. Bazen benden de yazı rica ediyorlar. Bu sayının konusu Zaman ve Suç belirlendiğinden, Suç Karalamaları adını verdiğim bir deneme gönderdim, sağolsunlar yayınladılar.

Hiç yorum yok: